11 januari 2011

Alkohol & Ungdommar, varför?!

Ursäkta att jag lägger mig i....
Men va fan är egentligen meningen med att supa!?
Speciellt när man är typ 14-16år gammal?
Vet ni egentligen hur mycket ni för stör kroppen?
Inte för att vara taskig men om man börja dricka innan man e 18 så är de 76% chans att man får alkohol problem resten av sitt liv och till slut kanske de går så långt att man blir a-lagare...

Är de verkligen någonting ni vill?
Förlåt jag ska egentligen inte lägga mig i men jag tycker bara de e synd att se hur folk runt omkring en slösar bort sitt liv genom att dricka....

Jag vet att de inte är nå jag ska tala ut om eftersom att jag också har testa på de! Men de är en helt annan sak att ha testat och att man gör de så fort man får chansen. Tycker bara synd att ni väljer spriten före ert liv...
De va nån som sa till mig att man ska hinna leva ett liv innan man börjar slösa bort de!
Vilket är väldigt sant! Just därför är mitt nyårslöfte att jag inte ska drick,röka,snusa å knarka!
Sånt e bara skit å dumt att ens testa innan man vet vad man verkligen vill göra med sitt liv. Å statistiskt sätt klarar man inte av att ta ett sånt beslut fören man är 18år. Vrf tror ni annars att sånna grejer har en åldersgräns?!!!

SnällaSnälla tänk på hur ni vill leva innan ni slösar bort ert liv!
Puss & Kram
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar